Consument laat meer verbouwen

Uit onderzoek van De Klussenier blijkt dat Nederlandse consumenten steeds meer laten verbouwen. Hiervoor tastten ze in het eerste kwartaal van 2016 dieper in de buidel dan in dezelfde periode vorig jaar. Niet alleen het aantal offertes, maar ook de gemiddelde opdrachtgrootte is toegenomen.

Toegenomen opdrachtgroottes

Nederland heeft duidelijk zin in verandering: de grootte van de opdrachten is in het eerste kwartaal van 2016 met maar liefst 17 procent toegenomen vergeleken met het jaar ervoor. Het aantal offertes en werkbonnen is toegenomen met 11,5 procent.

Meer bouwmateriaal

Een opvallende ontwikkeling: zelf shoppen voor bouwmateriaal doet de klant steeds minder. Men laat dit steeds meer aan het klusbedrijf over. Deze levert nu 25 procent meer materiaal dan vorig jaar. In de laatste jaren waarin het online winkelen steeds populairder werd, was zichtbaar dat ook de bouwmaterialen steeds meer online werden aangeschaft. Deze trend lijkt zich niet meer door te zetten. Kwaliteit wordt mogelijk steeds belangrijker.

Waarmee kunnen we je helpen?